Ontevreden?

Bij Merem vinden we goede zorg erg belangrijk. We horen graag uw mening en vragen patiënten om hun ervaringen met ons te delen. Het kan voorkomen dat u niet tevreden bent over de organisatie, de behandeling of de manier waarop u wordt behandeld, ondanks onze inspanningen om uw behandeling en verblijf zo prettig mogelijk te maken. In dat geval moedigen wij u aan om dit aan ons door te geven, zodat we daarvan kunnen leren en verbeteren.

 

Als u ontevreden bent, heeft u verschillende mogelijkheden om ons dit te laten weten. U kunt praten met uw behandelaar, een andere medewerker of hun leidinggevende. Ook kunt u een klacht indienen bij de klachtenfunctionaris van Merem.

 

De klachtenfunctionaris

 

De klachtenfunctionaris werkt bij Merem, maar is onafhankelijk en onpartijdig. Hij helpt u met het indienen van klachten en geeft advies aan patiënten en medewerkers. Hij helpt bij het zoeken naar een oplossing en probeert zo nodig de relatie tussen u en de medewerker te herstellen.

Alle klachten worden geregistreerd en anoniem gerapporteerd aan de raad van bestuur. Hierdoor kunnen we onze zorg verbeteren. De klachtenfunctionaris kan ook voorstellen doen voor verbeteringen.

 

Neem direct contact op met de klachtenfunctionaris.

Ontevreden?

Overige informatie

De klachtenfunctionaris en anderen die bij de afhandeling van klachten betrokken zijn, hebben een geheimhoudingsplicht. Merem bewaart alle informatie over een klacht in een beveiligd digitaal dossier, apart van het medisch dossier. De behandeling van klachten is gereguleerd door de Wet kwaliteit, klachten en geschillen zorg (Wkkgz) en de specifieke klachtenregeling van Merem.  

Als u vragen heeft over uw zorgnota, kunt u contact opnemen met uw zorgverzekeraar. Als zij het probleem niet kunnen oplossen, moeten zij contact opnemen met de zorgorganisatie. Op www.dezorgnota.nl vindt u stap-voor-stap instructies over hoe u vragen over uw zorgnota kunt behandelen.

In de klachtenregeling van Merem staat de klachtenprocedure uitgebreid beschreven. Voor vragen kunt u altijd contact opnemen met de klachtenfunctionaris.

 

Folder 'Klacht over onze zorgverlening'